Swiss Re
Get weekly updates, new jobs, and reviews

Swiss Re Pay & Benefits reviews

Job Title
All
Location
Switzerland20 reviews
Found 5 reviews matching the search
See all 155 reviews
5.0
Job Work/Life Balance
Compensation/Benefits
Job Security/Advancement
Management
Job Culture
big company with swiss root, very traditional and slow in taking decision, generous in compensation and encourage diversification, global presence with long term vision and established strategy.
Was this review helpful?
4.0
Job Work/Life Balance
Compensation/Benefits
Job Security/Advancement
Management
Job Culture
Die Swiss Re hat sich negativ entwickelt. Als Mitarbeiter wird man ausgepresst wie eine Zitrone. Dazu kommt noch die Auslagerung verschiedener Tätigkeiten.
Pros
Sehr gutes Mittagessen
Was this review helpful?
1.0
Job Work/Life Balance
Compensation/Benefits
Job Security/Advancement
Management
Job Culture
Remplacer les employés expérimentés par des jeunes bon marché en provenance de l'étranger
Cons
chefs opportunistes seulement intéressés par leur bonus et carrière
Was this review helpful?
4.0
Job Work/Life Balance
Compensation/Benefits
Job Security/Advancement
Management
Job Culture
Attending to my customers and stakeholders, generating the analysis needed.
Further IT Skills, ITIL Framework, etc.

Understanding and flexible.

Friendly and interesting.

Shortage of data needed for generating analysis that was demanded.

Social culture and the bound with colleagues.
Pros
High quality food canteen, Healthcare benefits
Cons
Stressful tasks at times
Was this review helpful?
Rate your recent company
Share your experience to help others
4.0
Job Work/Life Balance
Compensation/Benefits
Job Security/Advancement
Management
Job Culture
Durch die Erfahrung als Sachbearbeiterin und anschliessend zweijährige Führungsaufgabe als Sektionsleiterin habe ich mir ein fundiertes Fachwissen der Prozesse (wie Beschaffung, Kommunikation, P&C, Rechnungswesen, Projektmgmt) angeeignet. Was es mir nun ermöglicht, diese Prozesse in meiner täglichen Arbeit zu hinterfragen und in Zusammenarbeit mit den Schnittstellen aller Stufen zu optimieren.
Die grösste Herausforderung ist alle notwendigen Bedürfnisse zu berücksichtigen und die Prozesse in einem realistischen Zeitrahmen durch alle Instanzen absegnen zu lassen und anschliessend zu implementieren.

Am meisten schätze ich an dieser Arbeit meine eigenen Ideen einzubringen, die Arbeitsprozesse zu vereinfachen und für alle verständlich darzustellen.

Nebenbei erledige ich alltägliche Arbeiten wie die Abwicklung von Beschaffungen, Projektmitarbeit, allg. Administration.
Pros
Flexible Arbeitszeit, freie Arbeitsgestaltung (inkl. Home Office), breites Arbeitsgebiet
Cons
Komplizierte/auswendige Arbeitsprozesse
Was this review helpful?
See more Swiss Re reviews
You may want to try: